Treenimine

  1. Treeningutega alustamine
  2. Treeningkavad

Treeningutega alustamine

Triatlonitreeningutega alustamine on imelihtne. Kui soovid treeningutega iseseisvalt alustada, loe kindlasti läbi allolev info ja ka näpunäidete lehekülg. Kui soovid mõne klubi treeningutega ühineda, leiad kontaktandmed klubide leheküljelt.

Ujumine
Triatlonis on oluline omandada eeskätt krooliujumise oskus. Korraliku ujumistehnika omandamiseks soovitame pöörduda spetsialisti poole. Kuna triatlonivõistlused toimuvad looduses, tuleks lisaks basseinis ujumisele harjutada ka avaveekogus ujumist.

Olulised oskused triatlonivõistlusel ujumisetapi läbimiseks:
- mõlemale poole hingamine;
- võimalikult otse ujumine (ühest poist teiseni);
- teiste sportlastega lähestikku ujumine (triatlonivõistlusel on stardis sadu inimesi).


Jalgrattasõit

Kuna rattasõit kestab triatlonis ajaliselt kõige kauem, peab triatleet olema hea rattur. Treeninguid alustades tuleb jälgida, et rattasõit toimuks võimalikult kerge ülekandega nn “kerides”, et kadents oleks vähemalt 85 pööret minutis.
Täida alati liikluseeskirju, ole liikluses ettevaatlik ja tähelepanelik! Rattatreeningule minnes ära unusta kiivrit pähe panna!

Jooks
Jooks on tehniliselt kõige lihtsam, kuid triatloni viimase alana võib olla psüühiliselt raske, kuna organismi füüsilised varud on otsakorral. Treeningutel paiguta aeg-ajalt jooksutreening vahetult peale rattasõitu, et lihased harjuksid rattasõidult jooksule üleminekuga.

Lisaks osaalade tehnikale ja oskustele on soovitatav enne võistlema minekut harjutada ka vahetusalade läbimist.

Üles

Treeningkavad

Üles